آ

  • آرین‌پور، مهلا ارزیابی مهارت ارتباطی گفتمان در بیماران آسیب‌دیده نیمکره چپ و راست فارسی‌زبان [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 1-28]

  • آقاگل زاده سیلاخور، فردوس نقش گفتمان شناختی برای مجاب سازی در متون اقتصادی: رویکرد نشانه - معناشناختی [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 307-329]

ا

  • اسحاقی، الهه کنکاش شناختی و پیکرهای چندمعنایی فعل حسی »بوییدن« در زبان فارسی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 1-26]

  • اسداللهی، خدابخش بررسی ارتباط معنایی واژگانی در غزل‌های حافظ [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 29-56]

  • افراشی، آزیتا مقایسه سبک شناسی شناختی دو رمان جزیره سرگردانی و رود راوی با استفاده از نظریه استعاره مفهومی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 153-176]

  • امرالهی، تینا ویژگی‌های لحن بازیگر در شخصیت‌پردازی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 27-52]

  • ایرجی، مریم بررسی استعاره مفهومی حوزه‌ی ترس در سه اثر داستانی به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 247-281]

  • ایمانی، آوا تحلیل مقابله‌ای چندمعنایی ترکیبات "سر" در فارسی و انگلیسی: رویکردی ساختی-شناختی [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 57-86]

پ

  • پاکتچی، احمد راهبردهای ترجمه در بازنمایی احساس «عشق» در رمان از انگلیسی به فارسی (رویکرد نشانه‌شناسی فرهنگی) [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 177-208]

ت

  • ترابی، محمدعلی بازنمود گروه‌های اسمی پیچیده و مرکب زبان ترکی آذری بر پایۀ دستور نقش و ارجاع [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 87-122]

  • تقوی، محمدرضا شیوه پایان‌‌یافتن مکالمه در گفتمان درمانی درمانگر - درمانجوی دارای اختلال اضطراب فراگیر [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 225-245]

د

  • دبیرمقدم، محمد نظام‌های مطابقه و حالت و نقش آنها در تعیین ردۀ زبان پشتو (گونۀ معیار- افغانستان) [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 53-76]

  • دهقانی، افشین بازنمود گروه‌های اسمی پیچیده و مرکب زبان ترکی آذری بر پایۀ دستور نقش و ارجاع [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 87-122]

  • دواتگری اصل، هانیه بازنمود گروه‌های اسمی پیچیده و مرکب زبان ترکی آذری بر پایۀ دستور نقش و ارجاع [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 87-122]

ر

  • رحیمیان، جلال شیوه پایان‌‌یافتن مکالمه در گفتمان درمانی درمانگر - درمانجوی دارای اختلال اضطراب فراگیر [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 225-245]

  • رستم بیک تفرشی، آتوسا تحلیل ارتباط تراکم همجواری با بسامد لکنت در کودکان ۸-۴ ساله فارسی زبان [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 129-152]

  • رضائی باغ بیدی، بهار عیلام، ایلام یا هَلتمتی ؟ [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 287-307]

  • رضایی، نوشاد بررسی ارتباط معنایی واژگانی در غزل‌های حافظ [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 29-56]

  • رهبر، بهزاد تحلیل زبان‌شناختی کاربرد استعاری اسامی گل‌ها در زبان ترکی [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 143-169]

  • روشن، بلقیس کنکاش شناختی و پیکرهای چندمعنایی فعل حسی »بوییدن« در زبان فارسی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 1-26]

ز

  • زرشناس، زهره مراتب آفرینش در گاهان [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 209-225]

  • زنجانبر، امیرحسین مفهوم‌سازی «خودویرانگری» در داستان‌های کودک: بر اساس طرحواره‌های کاربردشناختی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 77-97]

ش

  • شاگشتاسبی، مولود تناظر اندیشه‌های جبر، اراده آزاد و رضایت (خرسندی) از منظر تقابل‌های اندیشگانی اوستا و متن‌های فارسی میانه [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 99-128]

  • شرفی، ساسان استعاره‌های جنگ بر بستر فرهنگ (مطالعۀ موردی کتاب «وقتی مهتاب گم شد») [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 171-199]

  • شکرآمیز، منصوره استعاره‌های جنگ بر بستر فرهنگ (مطالعۀ موردی کتاب «وقتی مهتاب گم شد») [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 171-199]

  • شکری فومشی، محمد انگاره‌ها و کلیدواژه‌های فرشتگانی: رویکردی متن‌شناختی به معنا و کاررفت چند واژۀ دانشورانه در فرشته‌شناسی مانوی [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 123-142]

  • شیرج، مهدیه تحلیل ارتباط تراکم همجواری با بسامد لکنت در کودکان ۸-۴ ساله فارسی زبان [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 129-152]

  • شیروان، ژینوس بررسی استعاره مفهومی حوزه‌ی ترس در سه اثر داستانی به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 247-281]

  • شیروان، ژینوس نقش گفتمان شناختی برای مجاب سازی در متون اقتصادی: رویکرد نشانه - معناشناختی [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 307-329]

ص

  • صافی پیرلوجه، حسین راهبردهای ترجمه در بازنمایی احساس «عشق» در رمان از انگلیسی به فارسی (رویکرد نشانه‌شناسی فرهنگی) [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 177-208]

  • صحراگرد، رحمان شیوه پایان‌‌یافتن مکالمه در گفتمان درمانی درمانگر - درمانجوی دارای اختلال اضطراب فراگیر [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 225-245]

ظ

  • ظفری، ایرج تحلیل زبان‌شناختی کاربرد استعاری اسامی گل‌ها در زبان ترکی [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 143-169]

ع

  • عاصی، مصطفی مقایسه سبک شناسی شناختی دو رمان جزیره سرگردانی و رود راوی با استفاده از نظریه استعاره مفهومی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 153-176]

  • عبدی ویشکائی، مهدی مقایسه سبک شناسی شناختی دو رمان جزیره سرگردانی و رود راوی با استفاده از نظریه استعاره مفهومی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 153-176]

غ

  • غلامشاهی، احلام استعاره‌های جنگ بر بستر فرهنگ (مطالعۀ موردی کتاب «وقتی مهتاب گم شد») [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 171-199]

ف

  • فتحی، زهرا بررسی ارتباط معنایی واژگانی در غزل‌های حافظ [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 29-56]

ق

  • قوچانی، بیتا راهبردهای ترجمه در بازنمایی احساس «عشق» در رمان از انگلیسی به فارسی (رویکرد نشانه‌شناسی فرهنگی) [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 177-208]

ک

  • کاظمی، فروغ بررسی کانون و مبتدا در جمله‌های سادۀ زبان فارسی بر مبنای رویکرد دستور واژی-‌نقشی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 255-286]

  • کامبین، مینا مراتب آفرینش در گاهان [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 209-225]

  • کربلائی صادق، مهناز بررسی گذرائی درگفتار کودک فارسی زبان در چهارچوب زبان شناسی شناختی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 227-254]

  • کریمی، فائقه بررسی گذرائی درگفتار کودک فارسی زبان در چهارچوب زبان شناسی شناختی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 227-254]

گ

  • گشتاسب، فرزانه مراتب آفرینش در گاهان [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 209-225]

  • گشتاسبی اردکانی، پورچیستا بررسی نام کتاب شِکَند گُمانیک ویچار و دلیل نامگذاری کتاب با این نام [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 201-223]

  • گلفام، ارسلان بررسی گذرائی درگفتار کودک فارسی زبان در چهارچوب زبان شناسی شناختی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 227-254]

م

  • مایار، عنایت الرحمن نظام‌های مطابقه و حالت و نقش آنها در تعیین ردۀ زبان پشتو (گونۀ معیار- افغانستان) [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 53-76]

  • مجیدی، ستاره بررسی کانون و مبتدا در جمله‌های سادۀ زبان فارسی بر مبنای رویکرد دستور واژی-‌نقشی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 255-286]

  • محمدپور، فرشته شیوه پایان‌‌یافتن مکالمه در گفتمان درمانی درمانگر - درمانجوی دارای اختلال اضطراب فراگیر [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 225-245]

  • محمدیان، سحر بررسی کانون و مبتدا در جمله‌های سادۀ زبان فارسی بر مبنای رویکرد دستور واژی-‌نقشی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 255-286]

  • محمودی برمسی، نسرین بررسی استعاره مفهومی حوزه‌ی ترس در سه اثر داستانی به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 247-281]

  • مدرسی، بهرام بررسی کانون و مبتدا در جمله‌های سادۀ زبان فارسی بر مبنای رویکرد دستور واژی-‌نقشی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 255-286]

  • مدرسی تهرانی، یحیی تحلیل ارتباط تراکم همجواری با بسامد لکنت در کودکان ۸-۴ ساله فارسی زبان [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 129-152]

  • مدرسی قوامی، گلناز ویژگی‌های لحن بازیگر در شخصیت‌پردازی [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 27-52]

  • مذهب، محمد امین ارزیابی مهارت ارتباطی گفتمان در بیماران آسیب‌دیده نیمکره چپ و راست فارسی‌زبان [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 1-28]

  • میرقادری، محمد امین عیلام، ایلام یا هَلتمتی ؟ [دوره 14، شماره 2، 1402، صفحه 287-307]

ن

  • نادری، فرانک مالکیت انتقال‌پذیر در زبان فارسی: رویکرد فرازبان معنایی طبیعی [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 283-305]

ه

  • هدایت، کاوه نقش گفتمان شناختی برای مجاب سازی در متون اقتصادی: رویکرد نشانه - معناشناختی [دوره 14، شماره 1، 1402، صفحه 307-329]